|
door Mark Gamble op
woensdag, 26 december 2012 22:57
|
Er zijn tot nu toe minder pc's met Windows 8 verkocht dan de prognosecijfers deden vermoeden. In tegenstelling tot dezelfde periode vorig jaar zijn zelfs minder Windows-computers verkocht.
Ook de feestdagen zouden niet hebben geholpen in de verkoop van Windows 8-pc's, schrijft de New York Times op basis van eigen onderzoek.
Volgens de New York Times zouden de tegenvallende cijfers te maken hebben met het feit dat de meeste comsumenten al beschikken over een Windows 7-computer, en de noodzaak van een upgrade naar een nieuwe computer met Windows 8 niet zo zien zitten.
Ook computerfabrikant Acer ziet een daling in het aantal verkochte Windows-computers deze feestdagen. In de Verenigde Staten zouden zelfs 13 procent minder pc's zijn verkocht ten opzichte van de feestdagenperiode in 2011.
Ook Microsoft kondigde in november aan niet tevreden te zijn met de verkoop van Windows 8-computers, maar legde de schuld vooral bij fabrikanten, die niet met eenduidige ontwerpen van tablets en laptops met aanraakschermen op de markt kwamen.
In januari van 2013 komt Microsoft met een Pro-versie van haar Surface-tablet, die meer functionaliteit biedt dan de huidige versie.
|
Wie wil er nu zo'n lelijke blokjesdoos dat normaal gemaakt is voor aanraakschermen?
Wel kan je nog terug naar de vroegere desktop, maar er is geen startknop meer.
Een dikke stommiteit van MS, gelukkig zijn er daar ondertussen ook al een hoop oplossingen voor.
En als je Windows 7 hebt begrijp ik zeker niet waarom je per se zou moeten overschakelen naar Windows 8, het is geen meerwaarde op het eerste zich.
Nu werk ik zelf wel al jaren met Windows XP en normaal zou ik dat ook zo laten, helaas is Windows XP en zeker mijn computer van 12 jaar dringend aan vervanging toe, dus ik vrees dat het in 2013 Windows 8 zal worden, maar ik ga het zeker grondig tweaken naar mijn zin.
Startknop terug, misschien automatich laten opstarten met het oude bureaublad, en zeker de interface eens terug 3D maken want die saaie vlakke boel spreekt me absoluut niet aan.
Nooit begrepen, design kennen ze wel voor hun hardware, maar hun software ziet er dikwijls erg lelijk en saai uit.