Home > Windows 8 > Tegenvallende cijfers Windows 8-pc's

Gerelateerde artikelen:

Tegenvallende cijfers Windows 8-pc's
door Mark Gamble op woensdag, 26 december 2012 22:57   

Er zijn tot nu toe minder pc's met Windows 8 verkocht dan de prognosecijfers deden vermoeden. In tegenstelling tot dezelfde periode vorig jaar zijn zelfs minder Windows-computers verkocht.

Ook de feestdagen zouden niet hebben geholpen in de verkoop van Windows 8-pc's, schrijft de New York Times op basis van eigen onderzoek.

Volgens de New York Times zouden de tegenvallende cijfers te maken hebben met het feit dat de meeste comsumenten al beschikken over een Windows 7-computer, en de noodzaak van een upgrade naar een nieuwe computer met Windows 8 niet zo zien zitten.

Ook computerfabrikant Acer ziet een daling in het aantal verkochte Windows-computers deze feestdagen. In de Verenigde Staten zouden zelfs 13 procent minder pc's zijn verkocht ten opzichte van de feestdagenperiode in 2011.

Ook Microsoft kondigde in november aan niet tevreden te zijn met de verkoop van Windows 8-computers, maar legde de schuld vooral bij fabrikanten, die niet met eenduidige ontwerpen van tablets en laptops met aanraakschermen op de markt kwamen.

In januari van 2013 komt Microsoft met een Pro-versie van haar Surface-tablet, die meer functionaliteit biedt dan de huidige versie.

reacties (4)
  • GoldBit
    Dat had ik verwacht, loop er ook niet echt wilt van.
    Wie wil er nu zo'n lelijke blokjesdoos dat normaal gemaakt is voor aanraakschermen?

Wel kan je nog terug naar de vroegere desktop, maar er is geen startknop meer.
    Een dikke stommiteit van MS, gelukkig zijn er daar ondertussen ook al een hoop oplossingen voor.

En als je Windows 7 hebt begrijp ik zeker niet waarom je per se zou moeten overschakelen naar Windows 8, het is geen meerwaarde op het eerste zich.

Nu werk ik zelf wel al jaren met Windows XP en normaal zou ik dat ook zo laten, helaas is Windows XP en zeker mijn computer van 12 jaar dringend aan vervanging toe, dus ik vrees dat het in 2013 Windows 8 zal worden, maar ik ga het zeker grondig tweaken naar mijn zin.

Startknop terug, misschien automatich laten opstarten met het oude bureaublad, en zeker de interface eens terug 3D maken want die saaie vlakke boel spreekt me absoluut niet aan.

Nooit begrepen, design kennen ze wel voor hun hardware, maar hun software ziet er dikwijls erg lelijk en saai uit.
  • John  - Mee eens
    Ik kan me helemaal vinden in die woorden.

Het windows 8 werkblad heeft naar mijn smaak een kaal en oerlelijk uiterlijk. Alsof we weer terug zijn in de jaren 80 van de vorige eeuw.

En na diverse vergelijkingen gelezen te hebben, kan ik inderdaad weinig meerwaarde aan Windows 8 ontdekken.

Voorlopig is Windows 7 nog te koop, en ik denk dat het nog wel even verkrijgbaar zal blijven.
  • Jack  - Windows 8: Wat een drama!!
    Microsoft moet een keer ophouden met bepalen wat mensen moeten gebruiken volgens microsoft.
    Windows 8 is f*ucked up, lelijk en absoluut geen concurrent van geen enkel besturingssysteem naar mijn mening.
    Al hoef ik geen geld uit te geven voor een windows 8 kopie dan nog zal ik windows 7 niet vervangen door windows 8 dan nog liever Windows XP.
    voor een desktop is windows 8 een ramp zonder startknop en achtelijke Metro GUI die het normaal opstarten van windows in de weg staat.
    idioten van Microsoft moeten rekening houden met de wensen van ons de windows gebruikers. ik laat microsoft echt niet bepalen welke versie van windows ik ga gebruiken.
    Windows moet windows blijven hoe wij windows kennen met startknop en bureaublad ze moeten godverdomme niet aan alles knoeien voor de verandering en bovendien is er niets mis met prachtige en voor mij naast windows xp de beste windows ooit windows 7 dus windows 8 kan de pot op. hopelijk komt microsoft over tijdje met nieuwe windows versie die windows 7 kan vervangen anders blijf ik bij windows 7 of stap ik over naar wat anders.
    ik hoop dat windows 8 het zo slechter gaat doen dan welke windows versie dat ooit deed zodat het een enorme klap word voor microsoft en dat een lesje voor microsoft word.
  • Optimus  - Win 8 stapt op zijn einde
    Hij lijkt sterk op windows 7 maar heeft niet de noodzakelijke Start knop ook de door jullie al aangegeven domme blokjes zijn vaak echt storend want uiteindelijk brengen die blokjes je gewoon naar de desktop wat een verbetering microsoft je wens naar vernieuwing brengt je enkel naar de vernieling maar ja het moeilijker maken voor de mensen is wel je sterkste kant het zou me niet verwonderen dat het nieuwe program onderdeel wordt van het spionage waar je al reeds bekend voor stond ik ben zelf een gebruiker van Windows 7 wat niet veel verschilt met win XP het kroon van je os systeem maar ja dit kon niet blijven duren de mensen koeieneren met het bestelen van hun software die ze aljaren hadden opgebouwd ja microsoft hierbij bedoel ik je vista on compatible iedereen die moest overstappen verloor zijn vertrouwde software ook win 7 had die ziekelijke neiging ik wacht op je ondergang vanwege een trouwe gebruiker van op je os systeem

Plaats reactie:

Anti-spamcode:
Voer de anti-spamcode in die in de afbeelding wordt weergegeven. Indien de tekens niet duidelijk zijn, klik dan eenmaal op de afbeelding voor een nieuwe weergave.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."