Home > Windows 8 > Windows-startknop komt waarschijnlijk nooit meer terug

Windows-startknop komt waarschijnlijk nooit meer terug
door Mark Gamble op vrijdag, 28 december 2012 15:15   

windows8 logoIn 2013 komt volgens de laatste geruchten een nieuwe Windows-versie, codenaam Windows Blue. Maar ook in deze nieuwe versie komt de startknop niet meer terug.

Een van de meest gemiste onderdelen in Windows 8 is de startknop op het bureaublad. Gebruikers worden gedwongen om het nieuwe startscherm van Windows 8 met de tegels te gebruiken om programma's te starten, maar niet alle gebruikers - voornamelijk die van 'normale' computers - zijn gecharmeerd van de afwezigheid van de alom vertrouwde startknop op het bureaublad.

In de volgende versie van Windows - codenaam Windows Blue - zal ook geen startknop aanwezig zijn. Dat blijkt uit informatie van de website NeoWin, die haar informatie over Windows Blue heeft betrokken van de Chinese website CNbeta.

CNbeta wist de hand te leggen op Windows 9 alphaversie met buildnummer 9622. Daaruit blijkt dat Microsoft de huidige Metro-interface zal handhaven, maar wel enkele verbeteringen zal toevoegen aan de taakbalk op de desktop. Welke veranderingen dat precies zijn, is niet duidelijk.

reacties (8)
  • leenvr  - startknop
    zonder startknop ga ik met me voeten stemmen, ik ben niet zo gecharmeerd van windows doordrammen.
  • marco  - Windows 9 (Tiles 2)
    Ik denk dat als microsoft de "tiles" richting blijft volgen er misschien iets meer mensen er aan zitten te denken om op Linux over te stappen.
    Tiles 1 en Tiles 2 (Windows 8 en Windows 9) Waardeloos!
  • Sjun Demartelaere  - Startknop in Windows 8
    Welnee, die startknop staat er zo weer op.
    - http://classicshell.sourceforge.net/
  • John  - Windows 8
    Mhwah..

Ik heb het een poosje gebruikt, maar ik ben bepaald niet onder de indruk.

Het is gewoon windows 7 met een oerlelijke interface, wat overbodige tiles, en een beetje oppoetswerk.

Helaas zal het weer door je strot geduwd worden als je een nieuwe computer koopt. Voorlopig koop ik wel losse onderdelen en installeer fijn Windows 7.

Overigens gebruik ik Windows alleen nog maar voor gamen, en doe het echte serieuze werk met Linux.
  • Imac
    Waow het serieuze werk met linux....
  • Imac
    Waow het serieuze werk met linux.....
  • Evert  - startknop
    Er kom wel weer een programma om de startknop erin te zetten. Ik gebruik pokki, hierdoor krijg ik mijn vertrouwde bureuablad en pokki startknop, die ik zelf naar eigen dunken kan uitbreiden.
  • robby  - startknop
    bij andere discussie ook al gepost:
    net startisback geinstaleerd: volledig werkend windows 7 startmenu is terug, bij opstarten rechtstreeks in bureaublad en de instellingen van het nieuwe startmenu zijn instelbaar. het kost wel 3 $ na de testperiode van 30 dagen

Plaats reactie:

Anti-spamcode:
Voer de anti-spamcode in die in de afbeelding wordt weergegeven. Indien de tekens niet duidelijk zijn, klik dan eenmaal op de afbeelding voor een nieuwe weergave.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."